søndag 24. juni 2012

Den lille "Henrik" sengen




... er på plass på soverommet til Emilie. 

Hun har for lengst vokst ut av sprinkelsengen som stod her tidligere og da var det ekstra stas for mor i huset at lillegull kunne arve den fine skuvesengen som mamma brukte når hun var liten. Den lille sengen kan trekkes ut og er over 45 år gammel. Fargen er litt ubestemmelig grå-slitt-hvit, men jeg tror den forblir slik inntil videre. Titter man nærmer på den kan man fremdeles se spor etter små tannebisser i sengekanten;)





Ny sengehimmel ble det også gitt! Eller som Emilie kaller det: "juletreet mitt";) Jeg kan til en viss grad se sammenligningen. Knis;) 




Den stor kommoden som stod på rommet tidligere er flyttet over på lekerommet og det ble mye bedre plass til dukkehuset, lek, små bord og stoler her inne. Og ja, her inne er det HØY rosa faktor;) 




Ha en fin kveld og god ny uke:) 


Klem, Pernille




// Bilder: Sweet Chili //

13 kommentarer:

Alexandra sa...

Så skjønt jenterom og så koselig med arvet seng :)
Gutten min har akkurat fått "storseng" han også og er veldig fornøyd med det. Jeg synes det er veldig deilig at sprinkelsengen er borte igrunn....
Fin søndag til deg!

MittLilleHjerte sa...

Så utrolig fint et barnerom:)Og fint lekehus. Koselig å arve seng :) Jenta mi får seng i uka som kommer, så det gledes til å gjøre den i stand til lillebror som kommer om ikke lenge;)
Klem fra Janne

Unknown sa...

Nydelig pikerom, og herlig seng ♥
Så koselig at du og har brukt den:)

Og du, for et lekkert bad du viser under her:)

Anonym sa...

HEI Pernille,

Hvor har du kjøpt sengehimmelen? Og hvilken fargekode er rosafargen?

Anne

Cecilies Lykke sa...

Oh my så nydelig! Jeg elsker ekstra høyt de tingene som går i arv må jeg si:-) Hun er heldig hun prinsessen din, Pernille. Takk for nydelig kommentar hos meg. Du er god. Klem fra Cecilie

Drøm sa...

Så fin seng og sengehimmel! ekstra stas når det er arvet og:) Klem Julie

Anonym sa...

Kjempefint jenterom! Hvor har du fått tak i dukkehuset? Det var nydelig!

Min Lykke sa...

Så utrolig fint!! Jeg skulle gjerne ha hatt en skuvseng til mine to - det er så nostalgisk og koselig!:)
Ha en flott tirsdag
Klem fra Kristin

Sweet Chili . sa...

Hei anonym 1 og 2:) Takk for koselige ord ang barnerommet:) Rosafargen må jeg sjekke opp fargekoden på. Sengehimmelen er kjøpt i Danmark i fjor sommer og Dukkehuset er kjøpt på Miss Muffet på Holmen senter. Huset føres også av Riktige leker og Sprell. De har egne nettbutikker.

Klem fra Pernille

Anne sa...

Hei Pernille! Så nydelig jenterom! Ekstra spesielt med den sengen...45 år?? Fantastisk! :) Og badet deres...kjempefint!! Luksusbad! :) Kjekt at jeg kunne hjelpe ang. de vinduene :) Vi er utrolig fornøyd med våre selv om det ble en stor ekstrakostnad i budsjettet ;) Vi ble faktisk anbefalt å ha laminat på barnerommene, men jeg ville ha samme gulv i hele huset. Jeg tenker at vi heller kan "høvle" det ned når ungene har blitt store ;) Blir litt vanskelig å tenke sånn når man har hunder, så da hadde jeg vel kanskje gått for laminat jeg også, men det finnes jo masse fine laminatgulv :) Lykke til med valgene! :)

Klem Anne

Caroline sa...

Helt nydelige liten seng. Noe sånt noe ser jeg etter til lillegullet vårt når han blir stor nok for det. Det dukkehuset til Emilie er kjempefint! Skikkelig vakkert!

Lillekatt sa...

så fint rom!! Heldig frøken ;-) Og så fint at ting kan gå i arv!

Miss Susie and the Bandits sa...

Nydelig jenterom!
Prøver selv å tviholde på det litt søte på jenterommet til min 9åring. Men hun begynner å bli gaaaanske lei.
Hihi...
De vokser så altfor fort!
Har lagt meg til som følger på fine bloggen din.
Gleder meg til å se mer.
GOD SOMMER!
Klem
Susanne